"Τα μάτια ενός ζώου έχουν την ικανότητα να μίλουν μια σπουδαία γλώσσα"

Martin Buber 1878 - 1965

Οι σεξουαλικά απορριφθείσες μύγες αναζητούν το...αλκοόλ!

mygesEπιστήμονες που μελετούσαν την συμπεριφορά διαφόρων μυγών ανακάλυψαν μια ενδιαφέρουσα και συνάμα ιδιότυπη συμπεριφορά των αρσενικών μυγών που είχαν απορριφθεί από θηλυκές μύγες. Και για όσους σπεύσουν να γελάσουν με την ερευνητική αυτή εργασία αξίζει να σημειωθεί ότι δημοσιεύτηκε στο Science, ένα από τα πιο έγκριτα και δημοφιλή επιστημονικά περιοδικά.

Το άρθρο αναφέρει, πως οι αρσενικές μύγες(Drosophila melanogaster) που δεν μπορούν να επιλέξει ταίρι λόγω απόρριψης από τις θηλυκές επιλέγει να τραφεί με τρόφιμα εμποτισμένα με οινόπνευμα! Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι είναι η πρώτη ένδειξη συμπεριφοράς που έχουν λάβει από μύγες και την κατατάσσουν ως μια συναισθηματική αντίδραση.

Ο νευροεπιστήμονας Galit Shohat-Ophir, ο οποίος πραγματοποίησε την εργασία του στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια σε συνεργασία με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα στις ΗΠΑ δήλωσε εξαιρετικά ξαφνιασμένος από τα αποτελέσματα της έρευνας μια και δεν περίμενε τόσο θεαματικά αποτελέσματα.

Στο πείραμα χρησιμοποιήθηκαν 24 αρσενικές μύγες (Drosophila melanogaster , με προτίμηση τα φρούτα) και χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Οι μισές από αυτές τοποθετήθηκαν σε ένα δοχείο με 20 θηλυκές που ήταν έτοιμες να ζευγαρώσουν. Η αναλογία θηλυκών προς αρσενικών ήταν σχεδόν 2 :1 μια αναλογία που επιτρέπει στα αρσενικά να ζευγαρώσουν πολλές φορές. Οι άλλες 12 αρσενικές μύγες τοποθετήκαν σε ένα δοχείο με 12 θηλυκές μύγες που είχαν μόλις .

Μετά από 4 ημέρες, όλα τα αρσενικά μεταφέρθηκαν σε ένα νέο δοχείο με πολλά είδη τροφίμων εκ των οποίων και ένας πουρές τροφίμων εμποτισμένος με αλκοόλ. Εκεί παρατήρησαν πως τα αρσενικά που δεν είχαν ζευγαρώσει στράφηκαν με μεγαλύτερο ποσοστό στη διατροφή του με το αλκοολούχο πουρέ σε αντίθεση με τα άρσενικά που ζευγάρωσαν, Αυτό προκάλεσε μεγάλη έκλπληξη στους επιστήμονες μιας και περίμεναν όλες οι μύγες ανεξαιρέτως να τραφούν το ίδιο με όλα τα τρόφιμα.

Πιο συγκεκριμένα τα αρσενικά που δεν ζευγάρωσαν έπελεξαν 4 φορές περισσότερο το αλκοολούχο γεύμα σε αντίθεση με τα αρσενικά που ζευγάρωσαν που φαίνεται πως επέλεξαν να παραμείνουν νηφάλια για τη συνέχεια της αναπαραγωγικής τους δραστηριότητας.

Οι επιστήμονες προχώρησαν τότε το πείραμα ένα βήμα παραπάνω και προχώρησαν στη μέτρηση του νευροπεπτιδίου NPF (χημική ουσία του εγκεφάλου στις μύγες) αφού φαίνεται πως αυτό οδήγησε στην επιλογή του αλκοολούχου γεύματος.

Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά καθώς στις αρσενικές μύγες που είχαν βιώσει την απόρριψη και δεν είχαν ζευγαρώσει ανιχνεύτηκε 50% περισσότερο το νευροπεπτίδιο NPF σε σχέση με τα αρσενικά που είχαν ζευγαρώσει. Για να ελέγξουν την θεωρία οι επιστήμονες αντέστρεψαν το πείραμα και προκάλεσαν τεχνητή μείωση του νευροπεπτιδίου NPF στα αρσενικά που δεν είχαν ζευγαρώσει και τεχνητή αύξηση στα αρσενικά που ζευγάρωσαν και παρατήρησαν τα ακριβώς αντίστροφα αποτελέσματα. Οι μύγες που ζευγάρωσαν επέλεγαν τα αλκοολούχα τρόφιμα ενώ οι άλλες όχι.

Τα ερωτήματα που καλούνται τώρα να απαντήσουν οι επιστήμονες είναι πως η σεξουλική λειτουργία ελέγχει τα επίπεδα του νευροπεπτιδίου NPF και πως η σεξουαλική επιβράβευση ή απόρριψη από τα θηλυκά αυξομειώνει τα επίπεδα αυτού.

Να σημειωθεί πως ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει μια παρόμοια νευροπρωτεΐνη που ονομάζεταινευροπεπτίδιο Υ (NPY). Οι πάσχοντες από κατάθλιψη ή μετατραυματικό στρες έχει αποδειχθεί ότι έχουν χαμηλότερα επίπεδα του NPY, ενώ πειράματα σε ποντίκια με πολύ χαμηλά επίπεδα NPY έδειξαν να συνδέεται με τον αλκοολισμό ή τον εθισμό.

πηγή : diagnovet.gr